Retur Stadium Outlet

Uansett hvilket fraktselskap eller hvilken fraktmåte du har valgt, er det enkelt å registrere returen her:

Registrere returen

Retur i butikk – gratis
Dersom du har lagt inn en bestilling via nettbutikken og ønsker å gjøre en byttehandel i butikken, skal du registrere en retur ved å trykke på knappen nedenfor, og deretter velge å gjennomføre returen i butikken.

Vennligst merk deg at personalet vil utføre en retur på ditt eksisterende produkt, og deretter hjelpe deg med å kjøpe et nytt produkt. Hvis du ønsker å bytte til et annet produkt direkte i butikken, må du betale for det nye produktet. Hvis produktet ikke er tilgjengelig i butikken, må du legge inn en ny bestilling via nettbutikken. Personalet kan også hjelpe deg med dette om ønskelig.

Tilbakebetalingen av det returnerte produktet vil skje med samme betalingsmetode og til samme konto som du betalte med. Pengene vil bli tilbakebetalt innen 1-5 bankdager etter at returen er gjennomført. Hvis du har valgt faktura som betalingsmetode, men ennå ikke har betalt den, vil fakturaen bli kansellert. Hvis du har valgt faktura som betalingsmetode og returnerer en del av bestillingen, vil fakturaen bli justert til riktig beløp.

Byttehandelen behandles som en retur, og et nytt kjøp er en tiltak for å forebygge hvitvasking av penger, i samsvar med de svenske handelsbestemmelsene om hvitvasking av penger.

Retur til lager - 49 NOK
Registrer returen så får du tilsendt en returetikett på SMS og e-post. I e-posten er det også et alternativ for å bruke QR-kode på utvalgte utleveringssteder. Pakk forsendelsen godt inn. Skriv ut returetiketten, og lever pakken til nærmeste utleveringssted. Tilbakebetaling skjer innen 7 virkedager med samme betalingsmåte som er brukt i ordren

Bytte
Du kan bytte produktet i en valgfri Stadium Outlet-butikk mot fremvisning av nettkvitteringen. Ved retur til lageret vårt benyttes ikke bytte, men du må da legge en ny ordre.

Tilbakebetaling
Ved retur skjer tilbakebetalingen alltid med samme betalingsmåte som ble brukt i ordren.

Reklamasjon
Som forbruker har du 2 års reklamasjonsrett. Hvis produktet er skadet eller ødelagt, oppretter du en reklamasjonsforespørsel innen rimelig tid, men senest innen to måneder fra feilen ble oppdaget.

Det er enkelt å opprette en reklamasjonsforespørsel ved å registrere den her. Ønsker du heller å opprette reklamasjonsforespørselen i en av våre Stadium Outlet-butikker, er det bare å stikke innom med produktet og et kjøpsbevis

Det blir foretatt en vurdering av reklamasjonen uten unødig opphold og senest innen 7 virkedager etter registrert reklamasjonsforespørsel, og ved godkjent reklamasjon fra nettbutikk får du tilbakebetalt med samme betalingsmåte som ble brukt i ordren, senest innen 14 virkedager fra vi har mottatt reklamasjonen. I butikk får du nytt produkt ved godkjent reklamasjon.

En eventuell tvist skal løses av enten Forbrukerrådet eller European Commision Online Dispute Resolution (EU ODR).

Forbrukerrådet: https:/www.forbrukerradet.no/

EU ODR: https://ec.europa.eu/odr

Angrerett
Vi praktiserer 14 dagers lovbestemt angrerett. Ønsker du å angre et kjøp av et produkt, må du registrere det her innen 14 dager fra hentedato. Kostnad for retur avhenger av valgt fraktmåte. Du har rett til å åpne emballasjen kostnadsfritt og kontrollere at produktet fungerer. Som forbruker er du derimot ansvarlig for en eventuell verdireduksjon av produktet, inklusive originalemballasjen, på grunn av håndtering ut over det som kreves for å fastslå produktets art, egenskap og funksjon. Ved bruk av angreretten skjer tilbakebetaling med samme betalingsmåte som ble valgt i ordren. Som forbruker har du rett til tilbakebetaling innen 14 virkedager fra vi har mottatt pakken. Angreretten kan ikke benyttes på foredlede produkter.

Foretrekker du heller å skrive ut vårt angreskjema eller det svenske forbrukerrådets angreskjema og sende det til oss, finner du begge nedenfor:

Vårt angreskjema
Det svenske forbrukerrådets angreskjema.